wtorek, 15 kwietnia 2014

#21. Vocaloidy

Witam wszystkich!! Na dzisiejszej ''lekcji'' chciałabym przedstawić krotko co to są Vocaloidy.
Notka ta poświęcona jest mojej kochanej Yuki (Yukinon dla niewtajemniczonych xDę) a tak właściwie to nie Yukinon, ale Yukino. Otóż ostatnio chciała pkazać mi grafiki przedstawiające tą postać (pisałam kiedyś, że swoje pseudo zawdzięcza postaci z anime). I... zamiast Yukinon pokazało wyniki dla Yukino. Heh ;p.
Niedługo Wielkanoc, co? >pytanie retoryczne, nie oczekuje odpowiedzi xD<
>>><<<

A więc, co to są ( a raczej kim są, jak kto woli) Vocaloidy?
     Vocaloid w dosłownym znaczeniu jest syntezującą głos aplikacją. Pierwsza wersja została prowadzona na rynek w 2004 roku i zaczęła być jedną z najprostszych pomysłów syntezy ludzkiego głosu do śpiewu. Od początku nie było to łatwym zadaniem dla programistów stojących za oprogramowaniem, jednak od pierwszej wersji programu aż do tej, którą mamy obecnie Vocaloid™ stał się syntezującym fenomenem, który przyczynił się do powstania nowych muzyków, albumów, figurek a nawet koncertów.
W skrócie: śpiewający Hologram.
>>><<<
Jest wiele, wiele... wiele różnych vocaloidów, mi najbardziej znane to:
Miku, Luka, Rin & Len (bliźniacze rodzeństwo), akita,
męskich vocaloidów raczej nie słucham (Len jest wyjątkiem.)
Aham, z vocaloidami to jest tak, że każdy ma pare, dopasowaną do koloru. Np. Rin & Len są duetem i są kolru żółtego, Hatsune & ... (sory zapomniałam ;p) są niebiescy itd.
Napiszę też coś tam troszku o moich ulubieńcach; na podstawie strony: /pl.vocaloid.wikia.com/,
obrazki wszystkich vocaloidów to chibi, tylko przy Akicie wstawiłam obrazek figurki.
Hatsune Miku
     Hatsune Miku to pierwszy japońsko-języczny Vocaloid w drugiej generacji, stworzony przez firmę Crypton Future Media.  Jej oprogramowanie weszło naa rynek w 2007 r. a jej Append w 2010. Głos Miku jest oparty na głosie Fujity Saki, japońskiej seiyuu i piosenkarki. Jej nazwisko, Hatsune, tłumaczy się jako „pierwszy dźwięk“, a imię, Miku, jako „przyszłość“. Obecnie jest najbardziej znanym Vocaloidem na całym świecie.
     Przed pojawieniem się na rynku Miku, Vocaloid był programem mało znanym. Jednak tuż po jej „debiucie“ w sklepach, na Nico Nico Douga zaczęły pojawiać się piosenki z jej udziałem, co w dużej mierze przyczyniło się do rozwoju popularności Hatsune Miku.
     Zadanie wykonaniu projektu postaci Miku, firma Cryptom powierzyła ilustratorowi znanemu pod pseudonimem KEI.
Megurine Luka
     Megurine Luka to trzeci japoński Vocaloid w drugiej generacji stworzony przez firmę Crypton Future Media. Jej oprogramowanie weszło na rynek w 2009r. Jej nazwisko jest połączeniem dwóch słów:
meguri - obrót oraz ne - dźwięk, co można zinterpretować jako "dźwięki obiegające [cały] świat". Znaczenie jej imienia nie jest jednoznaczne. Głos Luki oparty jest na głosie Asakawy Yuu, japońskiej seiyuu.
     Wraz z pojawieniem się Luki na sklepowych półkach miała mieć miejsce swoista drobna rewolucja, gdyż miała być Vocaloidem potrafiącym w stanie śpiewać zarówno po japońsku jak i po angielsku. Jednocześnie, cena jej oprogramowanie równała się cenom poprzednich japońskich Vocaloidów.
Rin & Len Kagamine
     Kagamine Rin i Len  to trzecie wydanie programu Vocaloid 2, zawierające głosy dwóch postaci - Rin (dziewczyna) oraz Len (chłopak). Na rynku pojawili się w 2007, a ich Append równo 3 lata później. Ich producentem także jest firma Crypton Future Media.
Wbrew popularnej opinii nie są oni rodzeństwem, lecz lustrzanymi odbiciami. Ich nazwisko - kagamine - po japońsku oznacza "lustrzany dźwięk" lub "dźwięk lustra", zaś ich imiona to gra słów:
Rin - prawa strona, Len - lewa strona. Dawczynią ich głosu jest Shimoda Asami.
     Początkowo miał to być tylko głos dziewczynki, jednak ze względu na częste prośby o głos chłopięcy rozpoczęto poszukiwaniu dawczyni głosu, która mogłaby zrobić obydwa głosy. Osobą tą została Shimoda Asami. Głos Lena jest jej głosem zmanipulowanym w trakcie nagrywania przez nią, a Rin głosem zmanipulowanym przez Crypton za pomocą komputera.
Akita Neru
     Akita Neru to fanowski Vocaloid. Jej imię i nazwisko pochodzą od frazy akita, neru co oznacza "zmęczyłem się, idę spać". Jej głos powstał w wyniku połączenia i zniżenia głosu Kagamine Rin, Hatsune Miku i jej appendu Soft. Stała się tak sławna, że doszło nawet do produkcji figurki z jej postacią o zginających się rękach i (chyba, też) nogach.
>>><<<
Hatsune Miku i Akita Neru mają prawie że identyczne stroje.
>>><<<
Tyle mam do powiedzenia w sprawie vocaloidów,
Matane! ;3

3 komentarze:

  1. Krytyk anime'owy xD15 kwietnia 2014 09:08

    Słucham vocaloidów, ale teraz się zorientowałam jak ja mało o nich wiedziałam o_O

    OdpowiedzUsuń
  2. Uznam to za komplement ;p
    A tak w ogóle to bardzo szybko dodałaś komentarz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krytyk anime'owy xD15 kwietnia 2014 09:12

      Bo ja mam powiadomienia na poczcie a pocztę na pulpicie,
      akurat byłam na kompie ;*

      Usuń